PHP, nesneler tabanlı programlama (OOP) yapısını destekler. Bu yapıda, nesneler bir sınıfın örnekleridir ve sınıflar nesnelerin oluşturulduğu ve davranışlarını tanımlayan yapılardır. Örnek olarak:
class Car {
public $brand;
public $model;
public $year;
public function startEngine() {
echo "Engine started.";
}
public function stopEngine() {
echo "Engine stopped.";
}
}
$myCar = new Car();
$myCar->brand = "Toyota";
$myCar->model = "Camry";
$myCar->year = 2020;
$myCar->startEngine(); // "Engine started."
$myCar->stopEngine(); // "Engine stopped."
Bu örnekte, “Car” sınıfı tanımlanmıştır. Bu sınıf, araba markası, modeli ve üretim yılı gibi özellikleri içerir ve motoru başlatma ve durdurma gibi davranışları tanımlar.
Sonra, yeni bir “Car” nesnesi oluşturulur ve bu nesnenin özellikleri atanır. Ardından, nesnenin davranışları (fonksiyonlar) çağrılır.
Sınıflar, nesnelerin özelliklerini ve davranışlarını tanımlarken aynı zamanda kapsülleme, miras alma ve polimorfizm gibi OOP kavramlarını kullanarak kodun daha okunaklı ve anlaşılır hale getirmek için kullanılabilir.
Ayrıca sınıflar, veritabanı işlemleri için kullanılabilir, bu sınıflar veritabanından verileri çekerek veya veritabanına veri ekleyerek işlem yaparlar. Sınıflar ayrıca bir web uygulaması için gerekli olan nesnelerin oluşturulması ve işlem yapması için kullanılabilir.